Sint-Niklaas,
Fiberklaar is daar

Fiberklaar Sint Niklaas

Maak de switch naar fiber

Wij van fiberklaar hebben de ambitie om 1,5 miljoen Vlaamse gezinnen te voorzien van fiber. Die revolutionaire technologie maakt bliksemsnel, superstabiel én onbeperkt dataverkeer mogelijk. We werken stad per stad en gemeente per gemeente. En binnenkort komen we naar Sint-Niklaas!

Wij ontwerpen, bouwen en beheren het fibernetwerk. Zo brengen we het snelste en meest betrouwbare internet van Vlaanderen tot bij jou. Om te genieten van alle voordelen van glasvezel, neem je gewoon een fiberabonnement bij een van de deelnemende internetproviders.

Waarom kiezen voor fiber?

Wil jij surfen, streamen, tv-kijken en gamen met lichtsnelheid en met een haarscherpe kwaliteit? Dan is fiber absoluut jouw ding. Iedereen bij jou thuis kan tegelijk online zijn, zonder dat je verbinding inboet aan kwaliteit. Geen haperingen of storingen, maar eindeloos surf- en kijkplezier. Met fiber kun je zo gegevens versturen en verzenden aan een ongeziene snelheid. Je favoriete films binnenhalen of een uitgebreide powerpointpresentatie versturen naar een collega? Dat gaat letterlijk in een vingerknip. Ons netwerk is trouwens open voor alle internetproviders die hun diensten via fiber willen aanbieden.

Met een fiberkabel geniet je van:

  • betrouwbare lichtsnelheid
  • stabiele kwaliteit
  • de vrije keuze van provider
  • een slimme verbinding

Lees meer over de enige echte fiberbeleving en onze missie om Vlaanderen fiberklaar te maken.

Meer over fiber Onze missie

1. De aannemer neemt een kijkje

Er komt een aannemer bij jou langs om te kijken waar de aansluiting het best je huis binnenkomt. We verwittigen je per post van dit bezoek. Niet thuis? Dan laat de aannemer een kaartje achter met de vraag om een afspraak te maken.

Vacatures

2. Aanleg in je straat

De graafploeg komt de fiberkabel leggen. Afhankelijk van de voorzieningen in jouw straat, gebeurt dit boven- of ondergronds. Maar maak je geen zorgen: je woning blijft bereikbaar.

2 Aanleg In Je Straat

3. De technicus komt langs

Via de aannemer kom je te weten wanneer je de technicus mag verwachten. Die laatste sluit je woning aan op het fibernetwerk. Hij boort een klein gaatje in de gevel waar de kabel door gaat. In je woning sluit hij vervolgens het ‘glasvezelkastje’ aan.

3 De Technicus Komt Langs

4. Hoera, je bent aangesloten op fiber!

Ons werk zit erop. Heb je al een fiberabonnement? Dan komt je internetprovider de modem installeren of legt hij je uit hoe je de installatie zelf voltooit. Daarna geniet je van internet, tv en telefonie via ons fibernetwerk. Heb je nog geen fiberabonnement afgesloten? Geen probleem: je kunt je er altijd later nog een nemen.

Videocall

Veelgestelde vragen in Sint-Niklaas

Hoe komt fiber tot in mijn woning?

De glasvezelkabel die van aan de straat tot in je woning loopt, kan ondergronds of bovengronds liggen. De aannemer bespreekt met jou de beste optie. De fiberkabel komt uiteindelijk via een gaatje in je gevel tot in jouw woning. Geen zorgen, dat vraagt geen grote werken en uiteraard laten we alles mooi en netjes achter. Daarna voorzien we je woning nog van een aansluiting voor je fiber- of glasvezelmodem.

Welke rol speelt de stad?

De gemeente geeft ons via vergunningen toestemming voor de aanleg van het fibernetwerk. De stad speelt zelf geen rol in de realisatie van het netwerk.

Waar kan ik terecht voor meer informatie?

Heb je vragen over de werken bij jou in de buurt? Via de adrescheck op onze homepagina volg je de status en de planning voor de aanleg op jouw adres. Vind je het antwoord op je vraag niet? Neem tijdens de aanleg contact op met aannemer Van den Berg via vandenberg.sintniklaas@fiberklaar.be.

Voor alle andere vragen staat onze klantenservice voor je klaar. Bel het gratis nummer 0800 200 79.

Verplicht ik mij tot iets?

Voor inwoners van Sint-Niklaas is de fiberaansluiting volledig gratis (een cadeau t.w.v. 495 euro*). Je bent tot niets verplicht en kiest zelf of en wanneer je overschakelt op fiber. De bestaande infrastructuur blijft voorlopig liggen en je kunt op de oude manier verbonden blijven met het internet.

In een latere fase stellen we de deelnemende internetproviders aan je voor, bij wie je een fiberabonnement kunt nemen. Wil je bij je huidige provider blijven? Dat kan als die zijn diensten via fiber aanbiedt in Sint-Niklaas.

* Adviesprijs inclusief btw. Consumenten in Sint-Niklaas die een fiberabonnement afsluiten bij een van de deelnemende internetproviders en die aansluitbaar zijn, genieten een gratis aansluiting op het fibernetwerk van Fiberklaar.

Hoe worden de afspraken vastgelegd?

Voordat we de fiberkabel in je woning of bedrijf aansluiten, komt de aannemer langs om jouw specifieke situatie te bekijken en haalbare afspraken te maken over de route en de plaats van de fiberaansluiting. Je ontvangt een aankondiging van dit bezoek per post. Als de medewerker van de aannemer de situatie in je woning of bedrijf heeft opgenomen, zal hij dat digitaal vastleggen. De aannemer zal je vragen om de gegevens te bevestigen, zodat je weet waar je aan toe bent.

Hoe herken ik de aannemer?

De medewerkers van de aannemer dragen een outfit met het Fiberklaar-logo en hebben een badge. Vertrouw je de situatie toch niet? Neem dan contact op met de aannemer via het gratis nummer 0800 200 79.

Waarom een kabels en een kastje op de voorgevel?

We bepalen per situatie wat de beste oplossing is. In veel gevallen zullen we de fiberkabel onder de grond in jouw woning brengen. Dat is vanwege lokale omstandigheden niet altijd mogelijk. In dat geval zullen we de fiberkabel op de voorgevel monteren. Uiteraard proberen we daarbij zoveel rekening te houden met de esthetische aspecten.

Waarom maken jullie foto’s?

Tijdens het plaatsbezoek maakt de aannemer foto’s om specifieke afspraken en de situatie in je woning goed vast te vastleggen. Zo kan hij hier bij de aanleg van de fiberaansluiting rekening mee houden.

Wat zijn de volgende stappen?

Als de huisbezoeken in je straat zijn afgerond, start de aannemer met de aanleg van het netwerk. Daarvoor zal hij eerst de fiberkabels in de straat leggen en de verdeelpunten in de wijk installeren. Daarna is het de beurt aan de huisaansluitingen. We houden je via de post op de hoogte over elk belangrijk moment.

Moet ik iets betalen voor de aansluiting?

In de eerste fase van de aanleg is de fiberaansluiting (ter waarde van 495 euro) helemaal gratis* in Sint-Niklaas. Neem je later een fiberaansluiting en -abonnement, dan kunnen er installatie- en activatiekosten aangerekend worden. Voor de exacte tarieven verwijzen we je naar de website van je internetprovider.

* Adviesprijs inclusief btw. Consumenten in Sint-Niklaas die een fiberabonnement afsluiten bij een van de deelnemende internetproviders en die aansluitbaar zijn, genieten een gratis aansluiting op het fibernetwerk van Fiberklaar.

Wanneer komen ze binnen een kastje plaatsen?

Wanneer je woning of bedrijf aan de beurt is, kunnen we niet vooraf zeggen. Dat hangt af van waar je woont en hoe de aannemer de werkzaamheden plant. Vul je postcode in op fiberklaar.be en ontdek de planning (zodra de werken gestart zijn). We houden je ook via de post op de hoogte.

Kan ik me inschrijven of aanmelden voor een fiberaansluiting?

Nee, je kunt je hier niet zelf voor aanmelden. Op de onze website kun je je adres invullen en nagaan of je woning of bedrijf in aanmerking komt voor een fiberaansluiting. Wordt er inderdaad fiber in jouw buurt aangelegd? Hou dan je brievenbus in de gaten. Je krijgt een brief van Fiberklaar waarin we een en ander uitleggen en de aannemer voorstellen. Daarna gaan onze technici van huis tot huis. Ben je niet thuis? Dan laat de aannemer een kaartje achter om een nieuwe afspraak te maken. Alle medewerkers dragen een outfit met het Fiberklaar-logo en hebben een badge.

Moet ik een kastje in mijn woning laten aansluiten?

Je bent niet verplicht om een fiberaansluiting te nemen. We raden je dat wel aan, om je woning al voor te bereiden op de digitale toekomst. Je beslist sowieso volledig zelf of en wanneer je de switch maakt naar fiber. Daarnaast bespaar je kosten. Als je op een later moment een fiberaansluiting wil, dan kunnen er installatiekosten aangerekend worden.

Waarom komen jullie een glasvezelnetwerk aanleggen?

Wij geloven dat een fibernetwerk het netwerk van de toekomst is. Fiber biedt vele voordelen, zoals vrijwel onbeperkte capaciteit, een stabiele verbinding en vrije keuze tussen meerdere internetproviders. Je kunt van deze voordelen profiteren door alvast voor een fiberaansluiting te kiezen.

Aannemer Van den Berg gaat aan de slag

Onze aannemer Van den Berg voert de werkzaamheden in Sint-Niklaas uit. Van den Berg is voor en tijdens de aanleg jouw contact voor informatie over de geplande werken en de aansluiting van fiber bij jou thuis.

Heb je daar vragen over? Of ervaar je problemen of een storing door de werken? Neem dan contact op via  vandenberg.sintniklaas@fiberklaar.be of bel het gratis nummer 0800-20079 (op werkdagen van 8.00 tot 16.00 uur).